KetoDiet versus fitness PROTEINOVÉ nápoje


Pár základních bodů o proteinová dietě:

V konceptu proteinové diety KetoDiet hraje hlavní roli snížení obsahu sacharidů na nezbytně nutnou hranici, čímž dojde k nastartování specifického jevu (ketózy), kdy se pálí přednostně tuková tkáň. KetoDiet se navíc pro nejlepší výsledky používá jako kompletní náhrada všech jídel ve stanoveném období redukce, které trvá obvykle 14-40 dnů.
Proteinová dieta musí zajistit rovnoměrné rozložení vstřebání živin a udržet glykemický index v nízkých hodnotách, aby nedošlo ke zvýšení pocitu hladu. Vzhledem k tomu, že je po určitou dobu prakticky jediným zdrojem výživových látek pro organismus, musí být jeho nutriční spektrum komplexní, pokrývající potřeby organismu během hubnutí. Legislativní rámec zákonů ČR přesně určuje, jaký obsah složek v náhradě stravy musí být.
Takže jak to tedy je?
Rozdíl mezi sportovními nápoji s vysokým obsahem proteinů a KetoDiet je tedy hned v nejdůležitějším parametru a to pro koho je který produkt určen.KetoDiet slouží pro dlouhodobou redukční kůru jedinců s nadváhou až obezitou a do sportovního tréninku nepatří. K němu jsou mnohem vhodnější právě sportovní nápoje s velmi vysokým obsahem proteinů, určené pro růst svalové hmoty, či (spolu se sacharidy) k doplnění energie vydané tréninkem. Takové nápoje se jako jediný zdroj výživy naprosto nehodí. Je to podobné, jako kdybyste chtěli porovnávat supersportovní auto s teréním vozem. Každý je skvělý na něco jiného a jejich kupcem je zpravidla naprosto odlišná osobnost.
Hlavní rozdíly:
Uvedeme některé hlavní rozdíly, díky nimž nejsou oba produkty zaměnitelné.
Vysoce čištěné sportovní proteiny (syrovátkové izoláty WPI, např. Whey Protein) se vyrábějí vícenásobným procesem keramické mikrofiltrace syrovátky mléka, při níž se odstraňují odpadní a většina dalších látek a zůstává v podstatě čistá bílkovina (u těch nejkvalitnějších až 95%). Obsahují rovněž vysoký podíl BCAA (z aj. branched chain amino acids, tj. aminokyseliny s rozvětveným řetězcem) pro ochranu svalové hmoty a jsou tedy "čisté" a velice rychle vstřebatelné. Což je také jejich účelem: rychle doplnit, vybudovat a zpracovat. Oproti tomu redukční proteinová dieta KetoDiet má podstatně rozdílné použití, které by se dalo definovat jako: postupně doplnit, redukovat a vyživovat.
Na rozdíl od sportovních proteinů je během proteinové redukční diety žádoucí používat i pomalu vstřebatelné proteiny a zajistit tak organismu dostatečný průběžný příjem nutričních látek. KetoDiet musí zajistit organismu veškeré nezbytné látky i pro dlouhodobé fungování těla a jeho orgánů jako celku. Což u sportovních WPI odpadá, ba dokonce není žádoucí, protože všechny nezbytné stopové prvky, minerály a vitamíny si tělo sportovce přijme z „běžné" stravy.
Proteinová redukční dieta musí tedy dodat i ty živiny, které si „běžný" uživatel doplňuje ve stravě. Zejména musí zajistit nezbytný obsah sacharidů, minerálních látek a vitamínů, ale také nezbytných tuků a stopových prvků na období týdnů. Musí mít také přesně definovaný podíl všech látek (pro náhrady stravy stanovené v ČR zákonem).
Závěrem snad ještě dodáme, že otázkou není, zda je jedno či druhé lepší volbou. Každý z uvedených produktů má svoji "cílovou skupinu" uživatelů a je vhodný pro jinak fungující tělo. Obrovský rozdíl je v tom, co potřebuje tělo racionálně se stravujícího aktivního člověka a jedince s nadváhou řekněme 20 kg. A z těchto rozdílů vychází i použití jednotlivých produktů.

KetoDiet proteinová dieta splňuje veškeré zákonem stanovené podmínky pro náhradu stravy a je držitelem osvědčení od Státního zdravotního ústavu.