Kamila

... nemůžu tvrdit, že mě ke cvičení přivedla touha zhubnout. Naopak. Jsem ten druhý extrém. Účastník "vykrmovacího tábora" - ozdravovna Huslenky-Kychová. Dobře... byla jsem dítě. Drobounké dítě. Ale z dítěte se stala pubertální slečna, která nejraději nosila dlouhý rukáv (aby ta párátka vypadala aspoň jako špejle), roláky (aby schovala kostnatý hrudníček) a kalhoty s kapesníkama v kapsách, aby měla něco jako boky a zadek. V mém prvním zaměstnání jsem si s nadšením vybírala v závodní jídelně jen knedlíky, omáčky a všechno to, co slibovalo zaručený úspěch transformace v ženu.

A skutečně, začaly se objevovat první špíčky, ale k mému rozčarování - ty špíčky NETVOŘILY ŽÁDNÉ TVARY!!! A ty já chtěla. Pokus-omyl tedy proběhl a protože tudy evidentně cesta nevedla, další odbočka byla do stanice posilovna. Mno, dodnes pamatuji na "chlupaté" žluté činky s označením 1 kg, se kterými jsem začínala cvičit. Nicméně, výsledky byly vidět brzy, což mě stále víc motivovalo a já se začala na každé cvičení těšit. V roce 1998 jsem si udělala fotku (viz. níže) a přihlásila se do soutěže vyhlášené každoročně v časopise Muscle and Fitness. Ikdyž jsem tehdy z nějakých důvodů soutěž nedokončila, na sobě jsem stále pracovala. V honbě za věděním, proč to všechno tak funguje, jsem se stále vzdělávala v oblasti cvičení a výživy, až jsem jako pracující úplně mimo obor (v telekomunikacích), začala dálkově studovat Karlovu Univerzitu - obor tělesná výchova a sport. Po ukončení výšky už jsem se chtěla věnovat jen trenérské praxi, takže sbohem super místo!

Momentálně si udržuji takovou svou "běžnou" formu, ke které mi stačí několik tréninků týdně v délce kolem půl hoďky, stravuji se podle zásad "paleo stravy", což mi maximálně vyhovuje (více info najdete ZDE) - tedy jídlo připravené ze základních surovin - domácí vejce, zelenina (základ mého jídelníčku), maso, ořechy, neužívám žádné doplňky stravy (proteiny atd.). Protože příležitostně přidávám ještě nějaké  farmářské ovčí nebo kozí výrobky a taky se vůbec nebojím hrudky másla, říkejme tomu klidně "primal". Je mi to tak nějak fuk. Z počátečního nadšení, že se můžu potkávat a sdílet vše s podobně smýšlejícími lidmi v rychle se rozrůstající české komunitě, jsem trochu vystřízlivěla, což samozřejmě neznamená, že jsem opustila i tento styl stravování. Naopak, "návrat na počátek" pro mě má daleko hlubší význam. To je navíc i důvod, proč jsem se úplně přestala věnovat komerčnímu vypracovávání jídelníčků. Zkrátka se nepodepíšu pod jídelníček, který je plně v souladu s obecně platnými doporučeními (základ v obilninách, nízkotučná strava...), se kterými se však neztotožňuji. Cvičím především sama se sebou (:-D) nebo s kettlebelly, velkou činkou a využívám pomůcky pro cvičení s vlastní váhou - hrazdu na shyby, bradla, TRX. Cvičím základní cviky (tlaky, tahy, variace dřepů...), sice to ráda kombinuji i se cvičením na strojích, ale mám zkrátka větší radost z čistých pistols squats (dřep na jedné noze, druhá v přednožení) a kliků na jedné ruce, než z přidání cihličky na kladce.

Neaktuální webovky, kde však najdete nějaké info o mně jsou ZDE

1134-1999-2002-2003-2005x

1136-trenink1x

1137-dsc07310 1135-dsc07536-small